در قسمت اول این مطلب، از پاریس و پنج نقطه آن حرف زدیم که باید در فهرست دیدنی‌های شما باشند. در این قسمت می‌خواهیم لیست خود را کامل کنیم. 

قطعاً هیچ مسافری برای دیدن یک شهر بزرگ و گران‌قیمت چون پاریس ماه‌ها وقت ندارد که بتواند به تمام دیدنی‌های آن سر بزند. هدف ما این است تا شما با خواندن این مقاله بتوانید در فرصت محدودی که دارید، به دیدن گلچینی از عالی‌ترین نقاط پاریس بروید و تجربه متفاوت و کاملی از شهر عشق داشته باشید.

پاریس

به کافه‌های معروف بروید

به جرأت می‌توان گفت، هر جا صحبت از مد و کافه به میان بیاید، پاریس چون شاه (یا ملکه) در صدر نشسته است. بسیاری از کافه‌های معروف و قدیمی پاریس، تاریخ و پیشینه خاص خودشان را دارند و چه بهتر که تجربه وقت گذراندن در بهترین‌های آن‌ها را داشته باشید، چند ساعتی بنشینید و از فضا و نوشیدنی‌های مخصوص لذت ببرید؛ کافه‌هایی که انسان‌های مشهوری چون «اسکار وایلد»، «ارنست همینگوی» و «پیکاسو» در آن‌ها وقت می‌گذراندند و کار می‌کردند. از معروف‌ترین کافه‌هایی که اکثر بازدیدکنندگان تجربه خوبی از آن‌ها داشته‌اند و اصیل هستند، می‌توان به «کافه د فلور»، «هری نیویورک» و «لِ دوکس مَگُتس» اشاره کرد، که می‌توان گفت از پاتوق‌های هنرمندان و نویسندگان بوده‌اند.

کشتی سواری کنید

در فهرست پیشنهادی ما، یکی از تجربیات متفاوت در پاریس کشتی سواری در رود سن است. اگر از کافه‌گردی و دیدن مکان‌های تاریخی وکاخ‌ها و باغ‌ها و شلوغی شهر خسته شده‌اید، تور 2 یا 4 ساعته در رود سن حال و هوای شما را عوض می‌کند. می‌توانید تور را در زمان ناهار یا شام هم داشته باشید و در رستوران شناور بنشینید و در طول مسیر از دیدنی‌های اطراف رودخانه لذت ببرید. این تور تفریحی با قیمت‌های مختلف، امکانات متفاوتی ارائه می‌کند، پس حتماً تمام سؤالات خود را قبل از خرید بلیط از باجه بپرسید.

پاریس

طاق پیروزی را ببینید

به راحتی طاق پیروزی را در میان پاریس پیدا می‌‌کنید که خیلی مغرور در وسط محله «الیوت» نشسته است. از میدان آن، دوازده خیابان اصلی منشعب می‌شوند که به تمام شهر دسترسی ایجاد می‌کنند. از معروف‌ترین این خیابان‌ها شانزِلیزه است (که حتماً باید آن را هم ببینید).

اما طاق پیروزی چیزی بیش‌تر از یک طاق دیدنی زیبا است. می‌توانید به بالای طاق بروید و نمای وسیعی از مرکز شهر پاریس و پستی و بلندی‌های آن را ببینید. حتی از آن بالا می‌توانید همراه‌تان را که گم کرده‌اید، پیدا کنید!

کتاب فروشی و شرکت شکسپیر 

اگر شما هم یک کتابخوار به حساب می‌آیید، به شما توصیه می‌کنیم از این فروشگاه دیدن کنید. در آن جا می‌توانید کتاب‌های نو و دست دوم زیادی پیدا کنید. همینگوی در کتاب «پاریس، جشن بی‌کران» خود از این کتاب‌فروشی هم نام برده است. 

این مکان قبل از جنگ جهانی دوم افتتاح شد و با شروع جنگ تعطیل شده و در سال 1951 بازگشایی شد. کتاب‌های متنوع آن‌جا می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول مطالعه و جست و جو و خرید کند. سعی کنید آرام باشید، نفس عمیق بکشید و از بوی دوست‌داشتنی کتاب‌ها لذت ببرید.