سلام دوستان می خواستم یه مطلبی رو بنویسم اتفاقی داخل یه وب سایتی دیدم و خیلی تعجب کردم که دقیقا همون چیزی بود که می خواستم براتون بنویسم ....شاید شما یه کنکوری باشید وشاید این مرحله حساس زندگی رو پشت سر گذاشته باشید .....احتمالا همه شما دوستان از استرس کنکور با خبرین ....غیر قابل وصف و پیشرونده هست ....البته من اونو یه فرصت به حساب می آوردم یه فرصت طلایی .......به همین دلیل برای موفق شدن در کنکور و استفاده از این فرصت نهایت تلاش خودم رو کردم و دقیقا زمانی که تقریبا خیلی از کنکوریا تلاششون کم تر میشد و جا می زدن تلاش خودم رو چند برابر کردم تا به جایی رسیدم که میانگین تراز آزمون آزمایشی من در آزمون های قلم چی پیشرفت خوبی داشت (داریوش راهدان رو جستجو کنید) و به این حرفارو که میزنم توجه کنید چون دقیقا همه ی این کارو خودم انجام دادم :


بعضی هاشون ۱۰ یا ۱۵ روزه که کلاْ درس رو گذاشتن کنار.

آخه وقتی امید به قبول شدن نیست چرا بخونن؟

آخه دیگه دنیا تیره و تار شده. آخه همه رسیدن به قله و اونا هنوز شروع به بالا رفتن هم نکردن.

نگاه پدر و مادرشون براشون سنگینه. اون همه هزینهُ اون همه کتاب.....

آخه به قول خودشون ترازشون چسبیده کف زمین...

همونی که اول مهر می خواست قله ها رو فتح کنه و سرنوشت خودش رو تغییر بده امروز دیگه حتی یادش نمی آد که چه هدف و آرزویی داشته.

بچه ها، می دونید چند ماه تا کنکور وقت هست؟!

تا حالا به جای شمردن روزای رفته، روزایی که مونده رو شمردین؟

اصلاً تا حالا شده با خودتون فکر کنید که روزای مونده چه اهمیتی داره؟!

اصلاً تا حالا شده به خودتون بگین من همه زحمتم رو می کشم، مهم نیست چی میشه؟

شما فقط دنبال یک آره یا نه هستید که سرنوشت خودتون رو عوض کنید؟؟؟؟؟

یعنی سرنوشت شما اینقدر کم ارزشه که به این جواب بستگی داره؟؟؟

یا اینکه شما اینقدر افکار منفی به ذهنتون راه دادید که در منطق بسته شده؟!

من اول از همه می خوام جواب سوال شما رو بدم.

تعداد خیلی زیادی از دانش آموزا بودن که از این روزها به طور جدی شروع به درس خوندن کردن و تونستن رتبه های سه رقمی ، دو رقمی و حتی تک رقمی در کنکور کسب کنن.

نمونه های اونها کم نیستن. اون ها یک روز تصمیم گرفتن همه تلاش خودشون رو بکنن  و فکر کردن به نتیجه رو به بعد از کنکور واگذار کنن.

میدونی اونا با خودشون چی گفتن؟؟؟؟ اونا گفتن اگر کسی تا حالا این کار رو نکرده، من اولین نفری میشم که این کار رو می کنم.

مثل رستگار رحمانی که مطالعه کنکور خودش رو از بهمن آغاز کرد و نفر اول کنکور تجربی شد.

آره بچه ها توانایی های ما نا محدوده.

من از همه شما می خوام امروز این کارهایی رو که می گم انجام بدید و هر وقت لازم شد باز هم تکرار کنید.

اول از همه سر سجاده با خدای خودتون عهد ببندید که تمام تلاشتون رو می کنید و از او پشتیبانی بگیرید. نیرویی عظیم در مناجات با خدا نهفتست. وقتی آدم خدا رو پشتیبان خودش می دونه از هیچ چیز و هیچ کس واهمه ای نداره.

بعدش می خوام اتاقتون یا جایی که توش درس می خونید کاملاً مرتب کنید.

بنشینید و یک کاغذ و قلم دستتون بگیرید.

همه افکاری که تا امروز شما رو آزار میدادن رو روی این کاغذ بنویسید.

فکر روزای رفته، فکر عقب بودن از آزمون ها و یا هر فکر مزاحم دیگه ای رو بنویسید.

حالا یک ورقه دیگه بردارید و توی اون همه فکرای قشنگتون رو بنویسید.

رشته ای که دوست دارین، دانشگاهی که دوست دارین، حال قشنگی که بعد شنیدن خبر قبولی دارین، لبخند پدر و مادرتون و همه فکرای خوب رو توش بنویسید...

از شما می خوام ورقه فکرای بد رو برای همیشه دور بریزید و می خوام تک تک اون افکار رو برای همیشه فراموش کنید.

مهم نیست اونا واقعیت دارن یا نه

مهم اینه که اونا شما رو از حرکت به جلو باز می دارن.

اون افکار برای همیشه از ذهن شما پاک میشن.

و از شما می خوام ورقه افکار خوبتون رو هر روز صبح مرور کنید و هر وقت دوست داشتید چیزای جدید توش بنویسید. مرور این ورقه خیلی مهمه بچه ها.

نباید آرزو ها و اهدافتون یادتون بره.

بچه ها این رو می دونید که باید تلاشتون رو خیلی زیاد کنید.

چیزی که شما آرزو دارید ارزش5 ماه تلاش کردن رو داره نه؟

5 ماه بدون اینکه به نتیجه فکر کتید فقط برای چیزی که دوست دارید تلاش کنید.

دخترا و پسرای گلم ساعت برای شما می ایسته وقتی تلاشتون رو ببینه.

شما می تونید کار ۴ ماه رو تو ۲ ماه انجام بدین اگر فقط اراده کنین.

فکر کنید کل دنیا از کار ایستاده تا شما کاراتون رو انجام بدین.

اگر در آزمون ها شرکت می کنید، با برنامه آزمون بعدی هماهنگ بشید. در دروس عمومی که اکثراً پیش نیازی ندارند می تونید با برنامه آزمون هماهنگ بشید.

در دروس اختصاصی هم اگر پیش نیازی رو نخوندید اول اون رو مطالعه کنید و بعد طی ۳ آزمون با برنامه هماهنگ بشید.

هر گاه فرصتی پیدا کردید بدون نگرانی مباحث قبلی رو مطالعه کنید.

بچه ها دقت کنید که کیفیت مطالعه رو فدای کمیت نکنید. آموختن ۶۰ درصد با عمق ۱۰۰ درصد بهتر ار آموختن ۱۰۰ درصد با عمق ۶۰ درصده.

با بالا بردن تمرکزتون روی درس زمان کمتری رو هدر می دید.

تولد دوباره شما رو تبریک می گم.

به امید خدا موفق میشید