Vacation_Dog

۷ دلیل برای اینکه حتما باید به تعطیلات بروید؛ حتی اگر خیلی مشغولید

بیایید رو راست باشیم، این روزها مردم بیش از پیش نگران شغل و زندگی‌شان هستند. ممکن است این به دلیل باشد که در حال پشت سر گذاشتن بحران اقتصادی هستیم و اکنون بیشتر نگران نگهداری از دارایی‌هایمان هستیم. با این حال، طی اقدام برای مراقبه از زمان، چیزهای مهمی را در زندگی‌هایمان از دست می‌دهیم. درست از که نیاز به کار کردن داریم، اما با این وجود مهم است که بعضی اوقات دست از دل مشغولی‌ها بکشیم و به تعطیلات هم برویم. با این کار به موارد زیر نائل می‌آیید:




۱-استرس‌تان کاهش می‌یابد.

meditate-office1

چه در فرسودگی شغلی قرار گرفته باشید و چه تحت فشار کاری باشید، رفتن به تعطیلات به شدت سطح استرس و فشارتان را کاهش می‌دهد. استرس مانع درست فکر کردن می‌شود. اما هنگامی که استراحت می‌کنید، درک می‌کنید که چگونه زندگی و کارتان را متعادل کنید و تاثیرات استرس و هر نشانه‌ی فرسودگی را کاهش دهید.

۲-به سلامتی‌تان کمک می‌کنید.

cat-on-a-beach-chair_78575-1600x1200

طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه ایالتی نیویورک آمریکا بر روی 12000 مرد انجام شد، مردانی که به تعطیلات می‌روند، خطر مرگ زودرس را تا 20 درصد کاهش می‌دهند. طبق مقاله‌ای که در روزنامه‎‌ی نیویورک تایمز منتشر شد، اگر سالانه به تعطیلات نروید، خطر مرگ زودرس را تا 21 درصد افزایش می‌دهید.

۳-بهره‌وری‌تان را افزایش می‌دهید.

productivity

طبق تحقیقات انجام شده، تجار بسیار کمی مرخصی می‌گیرند. این امر باعث به وجود آمدن خستگی مفرط، بی‌حوصلگی، قدرت تصمیم‌گیری ضعیف و بیماری می‌شود. با مرخصی گرفتن به افزایش بهره‌وری کارتان نیز کمک می‌کنید. به گفته‌ی متخصصان، افراد از روند زندگی‌شان در طول تعطیلات لذت می‌برند و پرانرژی‌تر و مثبت‌تر بازمی‌گردند.

۴-بعد از تعطیلات خلاق‌تر می‌شوید.

smaller

تعطیلات موقعیت باطروات و شارژ کردن سلول‌های مغزی را فراهم می‌کند. متخصصان می‌گویند که مغز ما طوری برنامه ریزی شده است که نیاز به شارژ کردن دوباره دارد و نمی‎‌تواند مدت طولانی بدون استراحت پیش برود. به همین دلیل است که بهترین ایده‌های بسیاری از کارمندان و افراد مشغول بیرون از محیط کار به ذهن‌شان می‌رسد.

۵-خوشحال‌تر می‌شوید.

Happy-Employees-and-Happy-Customers

مطالعات اخیر انجام شده بر روی ۱۵۰۰ هلندی، نشان می‌دهند که مرخصی گرفتن، باعث خوشحال‌تر شدن می‌شود. افرادی که مرخصی می‌گیرند و به تعطیلات می‌روند، از کسانی که این کار را نمی کنند، خوشحال‌تر بودند. این به دلیل هیجان و انجام کارهایی است که ممکن است در حالت عادی و در روند عادی زندگی انجام ندهید. حتی پس از بازگشتن از تعطیلات نیز این سرخوشی ادامه دارد. بهتر است  که زمان تعطیلات را به جای یک مرخصی و سفر طولانی در طول سال، این زمان را به دو یا سه مرخصی و یا سفر تقسیم کنید.

۶- دیدتان بازتر می‌شود.

New-Zealand_Maori-Culture_APT_740_LLR

چه به سواحل یک کشور خارجی و چه با ماشین خود به سفرهای بین شهری بروید، مرخصی گرفتن از کار زمان فوق‌العاده‌ای برای تامل کردن و یافتن دید بازتر به موقعیت و احتمالات جدید است. در چنین زمان دور از کاری، می‎‌توانید دنیا را به جای یک زاویه‌ی ثابت، از دیدگاه‌های دیگر ببینید. می‌توانید کتابهای تجاری مربوط به حرفه‌تان را بخوانید و یا با فرهنگ جدید آشنا شوید و هنگام بازگشت به کار، زاویه‌ی دیدتان را به زوایای جدیدتر و موثرتر تغییر دهید.

۷- به خود و خانواده‌تان وقت اختصاص می‌دهید.

family_vacation

کیفیت زندگی به نحوه‌ی احترام شما به خود و اطرافیان‌تان بازمی‌گردد. این وقت را می‌توانید در اختیار رسیدگی به امور شخصی، خانوادگی و حتی دوستان قرار دهید. گرفتن مرخصی موقعیتی برای فکر کردن به چیزهایی که واقعا برای‌تان مهم هستند را فراهم می‌نماید، چه درک‌شان از طریق تفکر و یا برنامه‌ریزی باشد و هر روش دیگر. تعطیلات باعث به وجود آمدن حس آرامشی می‌شود که کسب آن در محیط کار اغلب غیرممکن است.

برخی مواقع خودخواهی ضروری است.

نوشته شده توسط: مینا داودی